Consider
pictura drept o metodă spectaculară de a promova şi
autentifica imagini.
Opţiunea pentru pictură şi pentru tehnica pe care
o folosesc a devenit pentru mine evidentă în urma căutării
unui stil despre care ştiam de la început că trebuie
să presupună posibilităţi manipulative
extinse în privinţa ilustrării. Am observat că,
stăpânind pictura, este posibil să ilustrezi
absolut orice, fără a fi nevoie să consideri limitele
de ordin tehnic impuse de alte medii. Pe lângă asta, orice
transformare ai aplica unei fotografii, cel mai bun mod de a ascunde artificiul
este să pictezi imaginea retuşată şi
să prezinţi numai acest stadiu final de elaborare. Din
punctul meu de vedere, pictura oferă credibilitate imaginilor ne-naturale şi
am nevoie să exploatez acest lucru, având în
vedere că arta mea este, în esenţă, despre
imagini dintr-o altă lume.
Subiectul fiecărei picturi este foarte important pentru mine şi îl
aleg în mod intenţionat pentru a exprima alienare şi
familiaritate în acelaşi timp. Încercarea mea
este să dezvălui puterea de seducţie a acelor
imagini cu interpretări ambigui şi multiple.
Îmi consider imaginile drept intrigi nerezolvate dintr-o lume paralelă
intuitivă. Construiesc scenarii la graniţa dintre real şi
suprareal şi sunt interesat de situaţii care ar putea trece
drept intruziuni ale neobişnuitului în logica unui moment,
de altfel, banal.
Intervenţia mea în artă provine dintr-o atitudine
subculturală. Toate temele pe care le folosesc sunt clasice: reprezentarea
divinităţii, metamorfoza, spaţiul mistic şi
experienţa mistică, dar nu mă bazez exclusiv pe
istoria filosofiei şi a artei şi pe imagistica miturilor şi
a religiilor moderne. Datorită muzicii pe care o ascult, mă
simt conectat la cultura underground şi folosesc această
conexiune pentru a elabora un sistem estetic alternativ. De cele mai multe
ori aleg să fac interpretări din punctul de vedere al unei
persoane confuze, intelectual imperfectă.
Una dintre temele care mă intrigă cel mai puternic este
practica religioasă în societatea contemporană. Înţeleg
nevoia umană elementară de a crede si vreau să
experimentez pe această necesitate, confruntând oamenii
cu noi idoli şi altare. Am folosit această temă
pentru ultimul meu proiect, intitulat “Cult”, o expoziţie
de pictură în spaţiul Anaid Art Gallery, în
Bucureşti.
“Upgrade” este, de asemenea, un proiect reprezentativ pentru
activitatea mea artistică. L-am prezentat, în 2005, la
Bienala Internaţională de Artă Contemporană,
la Galeria Naţională din Praga. Picturile incluse în
această serie (“Upgrade”, “Eye
for an Eye”, “Calcium”, “Hidden”, “Dog
and his Dog”, “The Next Dog”) vorbesc despre
spaţiul periferic al comportamentului uman, despre experienţa
secretă a metamorfozei, despre “upgradarea”
spre abilităţile superioare ale animalului.
|