Expoziţie
personală, Atelier 35 (Şelari), decembrie 2005
Pentru a deveni cu adevărat nemuritor, un act creator trebuie
să depăşească orice limită
omenească: logica şi bunul simţ nu fac decât
să încerce. Dar odată sfărâmate
aceste bariere, el va intra în lumea viziunii copilăreşti şi
a visului. Artistul va trebui să extragă mărturii
profunde din cele mai ascunse şi întunecate colţişoare
ale fiinţei sale. Ceea ce aud este fără valoare;
numai ceea ce văd e viu şi, când închid
ochii, viziunea mea este şi mai viguroasă. Este mai
important a descotorosi arta de tot conţinutul material ce poate
fi recunoscut ca atare şi datat; toate subiectele familiare,
toate ideile tradiţionale, toate simbolurile populare trebuie
alungate…Trebuie să avem o credinţă
colosală în noi înşine; este esenţială
revelaţia care ni se descoperă…care nu are
sens în sine, care nu are subiect, care nu înseamnă
absolut nimic din punct de vedere logic.
Expoziţie personală, Curtea Veche, iunie 2006
Expoziţia de faţă reprezintă drumul
unei călătorii începute acum mai bine de trei
ani, în Dobrogea, mai exact în mica localitate Basarab,
vecină cu Constanţa. Aici, la Basarab, am descoperit
câteva bisericuţe săpate într-o
stăncă de cretă, datate sec.
IX-XI d.Hr. – perioada paleocreştină.
Drumul creaţiei mele plastice a început, aşadar,
la diplomă, având subiectul “Arheologie plastică”.
Marcat de imaginea-poveste a acestor locuri, mi-am propus, la momentul
respectiv, să fac o lectură a imaginilor-simbol. Ulterior
acestei faze, pe cât lucram mai mult, lucrurile începeau
să se transforme, să capete o identitate proprie izvorâtă
din aceleaşi straturi picturale deja închegate. Cu
alte cuvinte, făceam o arheologie a propriului trecut plastic.
(…) Dacă în lucrările de la licenţă
figuram semne plastice cu materiale tradiţionale pe suporturi
convenţionale, acum toate lucrările mele stau sub semnul
experimentării, al căutării. Încerc
să uit principiile după care m-am dezvoltat până
acum. La fel cum prezint acum lucrările mele, aşa mi
se dezvăluiau la vremea respectivă acele mici desene
incizate în pereţii de calcar ai bisericuţelor
de la Basarab. În această expoziţie lucrările
dispar, devenind aproape nişte elemente compoziţionale
care participă la spectacolul spaţiului.
|